Dokonywanie transakcji

Jak rozwiązać kwestię odkupu wczasów?

Najpierw najlepiej skontaktować się telefonicznie lub  mailowo z osobą, która sprzedaje wakacje. Może uda się jeszcze coś wynegocjować. Często aby zmienić nazwiska uczestników, należy uiścić opłatę biurze podróży- o ile nie uwzględni się tego w opisie oferty, nie doda do proponowanej ceny, pokrycie należy do sprzedającego.

Co powinien przygotować sprzedający?

Przy dokonywaniu transakcji, niezbędny będzie telefon, dowód osobisty oraz oczywiście dowód zakupy wczasów/ bilety/ potwierdzenie rezerwacji, przyda się też Internetowe konto bankowe, aby na bieżąco śledzić wpłaty.

Jak uniknąć oszustwa?

Najbezpieczniej wcześniej wymienić się skanem dowodów osobistych, za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby uniknąć oszustwa i potwierdzić swoją wiarygodność- niestety nieuczciwi ludzie się zdarzają. Nie dziwmy się, że obie strony będą bardzo podejrzliwe- w dzisiejszych czasach trochę ostrożności jest wręcz wskazane.

Sprzedający może poprosić kupującego o zaliczkę, a sam wysłać dowód zakupu wakacji, aby obie strony miały większą pewność, że nie zostaną oszukane. Bo przecież kupujący może wziąć wycieczkę i nie zapłacić, a z drugiej strony sprzedający może wziąć całe pieniądze za wirtualną ofertę i zniknąć.

Zmiana uczestników

Kolejny krok na ogół należy do sprzedawcy. Musi zgłosić zmianę danych uczestników wczasów. Zazwyczaj można to zrobić telefonicznie, podając numer wycieczki/lotu itd, jednocześnie dokonując przelewu z opłatą za przebookowanie rezerwacji. Jeśli nie, należy udać się do biura, w którym wczasy zostały zakupione.

Po zmianie danych należy wysłać potwierdzenie osobie, która odkupuje od nas wczasy. W tym samym czasie kupujący powinien przesłać  potwierdzenie wykonania przelewu  opłaty za wakacje.

Ostatnim etapem jest podanie kodu imprezy, numeru lotu, danych do logowania, o ile biuro udostępnia specjalną usługę online- to daje kupującemu całkowity wgląd do imprezy. Może już osobiście kontaktować się z organizatorem także przez telefon.

Bilety

Wysyłanie biletów na ogół jest zbędne- zbyt mało czasu, zmienione, nieaktualne dane uczestników. Zazwyczaj biura podróży od razu zmieniają nazwiska, co możemy sprawdzić na stronie organizatora po zalogowaniu i wydrukować odpowiedni plik. Jeśli biuro nie udostępnia takiego udogodnienia, zazwyczaj bilety z nowymi uczestnikami są do odebrania przed wyjazdem/ wylotem na lotnisku/ dworcu. Jednak tę kwestię należy zawsze skonsultować z organizatorem indywidualnie.

Tu kończy się transakcja. Pomyślny przebieg zależy od zaangażowania obu stron.

Ułatwieniem jest, jeżeli kupujący są z tego samego miasta, lub możliwe jest spotkanie aby załatwić formalności. To znacznie zmniejsza ryzyko oszustwa. Zajmuje to trochę czasu, jednak oszczędza nerwy. Można wtedy razem udać się do biura i na miejscu, z potwierdzeniem, zmienić nazwiska uczestników.

Życzymy powodzenia w sprzedaży i udanych wakacji kupującym 🙂